4 Mart 2011 Cuma

doğum kontrol hapı bıraktıktan sonra adet

Doğum kontrol hapını bırakınca adet görmüyorum


SORU:

18 yaşındayım ve 4-5 senedir adet düzensizliğim var. Kaç defa kan testi yaptırdım, bir şey çıkmıyor. Doktor doğum kontrol hapı veriyor. Hapı bırakınca adet görmüyorum. 15 gün önce doktora gittim, Yasmin adlı bir hap verdi. Kullanmaya başladım. Hap kullanmak istemiyorum. Bu hapların yan etkisi olarak kilo alıyorum. Yan etkilerini nasıl azaltabilirim?

CEVAP:

Doğum kontrol hapları mutlaka kilo yapar diye bir kural yok. İçindeki hormon miktarı değişik olan birçok ilaç var. Doktorunuza danışırsanız belki ilacınızı değiştirerek sizi rahatlatabilir. Bu ilaçların uzun süre kullanılması tansiyon üzerinde bazen oynamalara neden olabiliyor. Belirli aralarla karaciğer fonksiyon testlerinin kontrolünde de yarar var. Bu ilaçların pıhtılaşma faktörleri üzerine de etkileri olabiliyor. Kontrol altında kullanıldığında doktorunuz size gerekli uyarıları yaparak ilacı güvenle kullanmanızı sağlayacaktır.
0

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder